NAUCZYCIEL PROPONUJE I WSPOMAGA

Zgodnie z tym na­uczyciel proponuje i wspomaga, a nie narzuca, zachęca i dodaje od­wagi, a nie krytykuje. Dawane dziecku instrukcje powinny być dla niego zrozumiałe i mieć wyraźną strukturę. Przygotowanie otocze­nia dla działań dziecka, uwzględnianie jego indywidualnych możli­wości, zainteresowań i pragnień — są to według Montessori drogi umożliwiające „polaryzację uwagi” i prowadzące do samodzielności, samoświadomości i samoodpowiedzialności dziecka. Kiedy to ja przed laty po raz pierwszy znalazłam się w Mona­chium w przedszkolu Montessori, zdumiała mnie cisza na sali. By­łam przyzwyczajona do zajęć grupowych, do gwaru, a tu każde dziecko było skupione nad tym, co robiło.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie ! Pracuje w budownictwie już wiele lat, mam dużą wiedzę i doświadczenie. Na moim blogu znajdziesz wiele informacji dotyczących budownictwa i nieruchomości, oraz rad jak wybrać dom odpowiadający Twoim oczekiwaniom. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)