RÓŻNE POMYSŁY DZIECI

Warto przy tej okazji powiedzieć o topnieniu lodowców, o globalnym ocie­pleniu. A także o zmianach klimatycznych i o odpowiedzialności lu­dzi za planetę, na której żyją. Także o tym, co każde dziecko może uczynić dla ratowania klimatu: oszczędnie używać światła elektrycz- nego, bo żarówki nagrzewają powietrze. Można też zachęcać dzieci do zabawy tematycznie z tymi zjawiskami powiązanej, do rysowa­nia, do wymyślania wierszyków. Byłam kiedyś świadkiem lekcji, na której padło pytanie, co zna­czy słowo „lodowacieć”. Dzieci miały różne pomysły, a na koniec nauczycielka zapytała: „A jak rozumiecie słowa «serce zlodowacia­ło z trwogi»?” Klasa zamilkła, a zastanowienie się nad tymi słowa­mi było zadaniem domowym.Daleko odeszliśmy od lizania lodów. I nie zawsze i wszędzie nale­ży dzieci uczyć. Najczęściej lody mają służyć tylko do lizania i spra­wiania przyjemności. Jednak wakacje trwają długo, letnie wieczory też, w dodatku niekiedy pada deszcz. A dorosłym często brak tema­tu do rozmów z dziećmi. Dlatego proponuję myślową drogę od „loda” do „lodowca” i jeszcze dalej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie ! Pracuje w budownictwie już wiele lat, mam dużą wiedzę i doświadczenie. Na moim blogu znajdziesz wiele informacji dotyczących budownictwa i nieruchomości, oraz rad jak wybrać dom odpowiadający Twoim oczekiwaniom. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)