WIELOLETNIE BADANIA EKSPERYMENTALNE

Dzieci miały przed sobą różnokształtne klocki, pojemniki, deseczki, miseczki, sznury i pe­rełki — każde zajmowało się czym innym. Początkowo myślałam, że czynności wykonywane przez dzieci ćwiczą wyłącznie ich inte­lekt. Nieco później zauważyłam, że niektóre czynności wymagały wzajemnego pomagania sobie, co dzieci czyniły spontanicznie i ra­dośnie. Odniosłam wrażenie, że wszystko, co robiły, było dla nich dobrą zabawą. W placówkach pracujących w oparciu o metodykę Montesso­ri dzieci mają do dyspozycji materiał dydaktyczny rozwijający ich umysłowość poprzez zmysły.  Materiał ten jest oparty o wieloletnie badania eksperymentalne, uwzględniające prawidłowości psychofi­zjologicznego rozwoju dziecka. Bowiem Maria Montessori była z wy­kształcenia lekarzem, później studiowała także antropologię oraz pedagogikę i swoją wiedzę wykorzystała przy projektowaniu przed­miotów mających służyć psychicznemu rozwojowi dzieci.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie ! Pracuje w budownictwie już wiele lat, mam dużą wiedzę i doświadczenie. Na moim blogu znajdziesz wiele informacji dotyczących budownictwa i nieruchomości, oraz rad jak wybrać dom odpowiadający Twoim oczekiwaniom. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)